Conversie Optimalisatie (CRO)

Conversie optimalisatie is één van de belangrijkste zaken van een website. Of je nu een webshop, een website over je bedrijf of een klein hotel hebt, conversies zijn (bijna) altijd mogelijk. In combinatie met zoekmachine optimalisatie zal het een nog veel groter effect hebben!

Maar wat is een conversie nou eigenlijk? We kunnen heel veel acties op je website herkennen als een conversie, bijvoorbeeld:

  • Nieuwsbrief inschrijving
  • Contactformulier ingevuld
  • Bestelling geplaatst in webshop
  • Reservering geplaatst

Het doel van de optimalisatie is dus eigenlijk: meer omzet, uit hetzelfde aantal bezoekers op je website halen. Uiteraard is het hierbij belangrijk om te zorgen dat de gebruikerservaring hier niet onder leidt.

Bounce percentage verlagen

Voorheen was het vooral belangrijk om veel bezoekers naar je website te trekken, en hoog te scoren in de zoekmachines. Totdat het steeds moeilijker werd om bovenaan in de resultaten te staan. Website eigenaren gingen daarom op zoek naar manieren om meer bezoekers om te zetten in mogelijke klanten. Dit noemen we conversie optimalisatie, ook wel bekend als CRO.

Een belangrijk onderdeel is dus om het bounce percentage (het aantal bezoekers wat direct weer weg is van de website) te verlagen. Hiervoor zijn diverse manieren waar wij je mee kunnen helpen!

Conversie optimalisatie meten

Het is belangrijk om voor aanvang van onze werkzaamheden al te beginnen met het meten van de huidige conversie. Dit kan door gebruik te maken van Google Analytics, de welbekende gratis tool van Google. Deze is zeer krachtig in het meten van “events” op je website.

Zodra we aan de slag gaan om te proberen de conversie te verhogen, dan zou het resultaat ook snel zichtbaar moeten zijn in je website statistieken. De ingestelde “events” kunnen dan ingesteld worden als conversie voor je website, waardoor het mogelijk wordt om alle verbeteringen live te monitoren.

Conversie optimalisatie plan maken

Voordat we beginnen met het daadwerkelijk verbeteren van de conversie, gaan we eerst een plan schrijven. In dit plan gaan we kijken wat het belangrijkste is voor jouw als website eigenaar.

Zodra we beide tevreden zijn over het conversie optimalisatie plan, gaan we aan de slag.  De eerste stap die gezet wordt is het instellen van Google Analytics. Nadat dit gebeurt is, gaan we verder aan de slag met de actiepunten uit het plan.

Vaak gaan we meerdere varianten testen op je website, dit noemen we ook wel A/B testen. Op deze manier kunnen we 2 hypotheses testen in de werkelijkheid, zodat we de conversie op de meest natuurlijke manier kunnen verbeteren.

Uiteraard zullen we periodiek meekijken of onze acties het gewenste resultaat hebben opgeleverd. Waar nodig zal aangestuurd worden om de uitgezette acties te verbeteren.

Vraag vrijblijvend een offerte aan

Neem nu contact met ons op:











Onze diensten

Website & Webapplicatie

Voor professionele website's en webapplicaties bent bij ons aan het juiste adres.

Lees meer

Zoekmachine optimalisatie

Verbeter de online vindbaarheid van uw bedrijf door middel van zoekmachine optimalisatie (SEO).

Lees meer

Consultancy & Trainingen

Wij bieden ook trainingen en consultancy aan voor hosting, SEO en conversie optimalisatie.

Lees meer